Om oss i STRUL

Hajk

Idag blir det hajk :D
Fick med lilla Caj också så han kommer över en stund till stugan

Ska bli niiice med hela grejen, om vi bara överlever livräddningen idag.. (vilket jag inte tror..)

// Lollo

jag måste bara

vi hade skit kul förra torsdagen :D:D hitta en underbar bild,,,,, vi är bara lite död men:D:D





träffa lollo

jag gick hem idag och träffa lollo på vägen, fick den roliga nyheten att hon kommer på onsdag när vi har livräddning. skit kul!!

Lollo är så vacker

Jordutkörning

Idag har vi i Vallentuna Scoutkår våran leverans för jordförsäljningen.
Tyvärr får jag (lollo) intre vara med, eller jag kan inte.
Och det är synd, för att det är så stört roligt. Åka runt, sitta på släpvagnen när den är tom, ringa på hos alla okända och så glänsa inför alla små scouter XD Det är så kul, alla miniorer och juniorer tycker att vi är JÄTTESTORA, men visst, dom går ju liksom i tvåan till fyran. Men det dom inte inser är att dom är så små (^^)

Kramizzzzzzzzzzzar Lollo

Filmer från S:t George


Här är lite av vad vi fick uppleva igår.



Rör EJ Pugge!



Ingen rör Pugge, han kan bitas om han inte får sin cola! xD


Sankt George

Idag är det Sankt Georg och vi ska såklart "fira" honom eftersom han är vårat skyddshelgon.

Seee yaa

hittade tyvärr ingen bra bild..

(/) Lollo

Bästa!!

Ja var bara tvungen!!! alla måste frå skratta!!!


Pugge?

- ska vi bjuda in näsbypark gänget?? / lollo
- ja det kan vi / Tove
- sa du att dom bara var 3 / pugge
- ja tre killar/ lollo
-hmmmmm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!/ Pugge


Haha Pugge!!  Eller är det Tom Cruise?   ( det är lungt vi har en livvakt )

Rolig komentar

tove lossas dö.

- julia mina sista ord.....= Tove
- du får inte min ipod!= Lollo

:D:D

Julia+Cola=sant??

HLR - vi var duktiga :D

Detta inlägg blir bara bilder och filmer :D
Men vi hade ingen instruktör, så vi körde själva, sån tur att jag (Lollo) var på en dagskurs HLR och Första Hjälpen i lördags XD

KLICKA FÖR STÖRRE BILDER (det behövs i många av bilderna XD)
Lollo är SMART Julia+Cola=sant?? Julia tror att hon är stark XD Lollo är så vacker Det här med framstupa sidoläge??
 Såå gör man visst! Så här gör man när man ska göra HLR under vattnet Lollo tyckte att man borde kunna blanda Dextrosol och Cola. Det blev inte snyggt men smakade inte så annorlunda. KRAAAM
Så här ser ett sånt där skydd ut som man kan lägga över personen som behöver mun-mot-mun metoden Apotekets lilla Första Hjälpen-väska 




Haha bra eller ??

Fan vad vi var gryma på det där allså!!!!

Såå gör man visst!


Fråga

Vi har fått en fråga av våran gamla sötis som fortfarande är fast på patrull (jag tänker inte säga det nya namnet på "avdelningen" eller vad det heter, det är för fult).
Det var en bild på oss och han undrade vilka det var. Så här är bilden :D
Klicka för större bild
hej

Imorrn är det dags för möte igen :D
Vi ska lära oss HLR (men det blir vl bara Pugge som får lära sig det, vi andra var så duktiga som lärde oss det i skolan i början av terminen i höstas).


Puss och STRUL
 /)/ LoLLo

Hunk

Varför har vi inte nån sån här i vårat seniorlag....?

Hunk

Rolig kommentar

Tove och julia satt och limade, om Tove var på bra humör. hon ber läraren om att lim och få det bästa
- vad bra det där limet är Romantiskt. ( hahah )
- ja det är ju avlångt om mysigt:D:D



Puss och strul <3<3


Glasspinneidé

Jag (Lollo)  fick en rolig idé när vi var ute och delade ut lappar..
Det är jag och Tove och så filmar Julia


Kolla på

Tack för en skit rolig kväll tjejer ......och pugge. xD jag hade i alla fall kul när jag kollade på er xD på Onsdag är det dax för HLR... jag säger bara en sak, VA inte i min närhet i fall ni tänker sluta andas för jag kommer inte kunna hjälpa er xD



men jag kanske kan lite bättre efter Onsdagen ( eller jag kanske kan undvika att ta död på er)



"I`ll try to breathe for you"

jag önskar er lycka till :D <3

Vad letar ni efter, EGENTLIGEN......

Fan,.. vi druknade inte

Jahapp.
Vi simmade idag dårå. Nåja, inte TOVE. Men jag (Lollo), Julia och Pugge simmade ihop två märken. Märket för 200 meter och det för 1 km. Fatta träningsverk vi kommer ha. Jag har faktiskt lite ont i vaderna, men varör har jag det!? Simmade jag med dom eller....?

Det kommer lätt att dyka upp fler inlägg om badet, vi hade två cameror med oss så..,.

bada bada!!
Här badar Julia och Lollo i varm och skön bubbelpool.
Gud ska veta vad som har skett i´den där poolen asså.. innan vi badade, inte efter att vi hade gått, hoppas inte att ni missförstod det där..
Lollo is sexiyyyyyyy!! Julia
Lollo, ser helt jäkla förstörd ut efter 1200 meter..                   Hahah Julia tycker att hon är snygg XD
                                                                                                          Eller en fjortis? Svårt att se skillnad..


Lollo is sexiy. HOT!!
Man får ju mer volym om man fönar det uppochner..
Lollo fick skjuts hem med Tove.  Det är en jäkligt rolig el-moppe hon har:D
Jag fick skjuts hem av Tove, det var HELT OKEJ :D

Rolig komentar

vi ska byta om till bad kläder och julia säger
- det här kommer ta jätte lång tid = Julia
- ja för julia kan inte få av sig kläderna.= Tove
- jo bara när en vis person är i närheten. = Lollo

xDxDxD

Pugge

Det här är våran underbara ledare!!! PUGGE!!


Haha Pugge!!1

Lollo säger ibland för mycket...

Hon kallade oss dom "tre mest aktiva strularna"

humm...??? vad menar du med det?xDxD

Flummig??

Flummig Tove ramlar runt... lollo ser fundersam men glad ut.
- vad går du på??
- haha scouterna.

Ett stor skratt utbryter:D

Tiiiiitta vad Pugge har gjort :D


Fiskar?

Om en och en halv timma ska vi i STRUL åka och bada, JIPPPii!! Eh nej, vi ska simma, som i att motionssimma och ta märken..

Shit, aja vi får se om vi är som fiskar.

Lollo??

vi på scouterna tycker att det är viktigt att låta alla får vara med....... xDxD puss lollo hälsar Julia och TOve


På morgonkvisten ser vi alla konstiga ut

Puss och strul <3<3

Vad går du på? - scouterna!! haha

Tjoho i kväll är det dax för siminig, hoppas vi övelerver. kolla in "hört på mötet" så lovar jag att någon rolig komentar kommer att dyka upp efter kvällens aktivitet.

Puss och Strul <3<3

hej


Din mama

Hört på filmhajken:

Din mama är så fet att t.o.m Zlatans näsa ser liten ut!

Din mama är så fet att hon behöver ett circustält som bh.

Din mama är så fet att inte ens Bill Gates har råd med hennes fettsugning


/Lollo


Filmhajk

Okej, eh förra söndagen delade vi som sagt ut jordlappar/reklam till våran jordförsäljning till kåren bla bla bla..
Och så på kvällen körde vi tre i STRUL filmkväll. Sammanlagt fem filmer :D
Twilight   Crossroads   27 Dresses   Legally Blonde   Charlies Angels
Full night asså :D
Vi tittade på två filmer, sedan gick vi ut och la oss i en korsning. Men det är liksom som en kulle, fast av sten.. Aja, men så låg vi tre tjejor där och kollade på stjärnor och hade det mysigt :)
Men så kom det en bil. Shit vad rädda vi blev! Det blev:
"Shit en bil! Lägg er ner!"
"Men jag vill titta.."
"LOLLO lägg dig ner!!" massa fnitter XD
Och sen körde bilen iväg.. Vi kunde andas ut

Sedan gick vi tillbaka till stugan där vi höll till, svinkallt BTW, tur att filten är uppfunnen, och kroppsvärme xD
Men efter Charlies Angels ville Tove och Julia sova, shet vilka tröttisar! Så jag höll Julia vaken iallafall en kvart med att säga nästan alla repliker ur Twilight-filmen och återberätta en kassettbok jag hade som liten.. Men sen sa vi god natt.
Men jag var lite kissnödig, men jag orkade verkligen inte gå upp och ut i kylan för att gå in i huset. Så jag somnade.
Men vaknade sedan, tjugo över fem. Shit kissnödig jag var! Det var helt otroligt! Så jag väckte både Julia och Tove och försökte få nån av dom att gå med mig in. Man kan väl jämföra det med att en liten femårig tjej kommer in till sina föräldrar och måste gå på toa...
Så Julia offrade sig och så gick vi och sen somnade vi :D

På morgonen spådde vi varandra..
Man lägger ut kort i en ring, uppochned. Den som blir spådd säger en ja eller nej fråga, och "spådamen" vänder på ett kort. Rött=Ja    Svart=Nej

Här är lite frågor, svar och kommentarer från när vi körde.

Julia fick Prins Carl Philip
-Är han snygg? Nej
-Har han långt hår? Nej (en lättnads suck från Julia och ett "Vad bra")
- Har han stor kuk? Nej (men vad är det här, från Julia)
-Är han rik? Nej (jävla skit)
-Är han egentligen en tjej? (vad är det för fråga?) Ja (Hahaha från alla tre)
-Är han scout? Ja (Ja, nu jävlar ska vi åka på scoutläger. J)
-Är han bra i sängen? Ja
-Har han magrutor? Nej (Nej nu sket det sig totalt!! J)
-Är han lik Mats? Ja (hahahah) (=Mats är Julias ex)
-Var det därför du gifte dig med honom? JA (HAHAHAHAHAHAHAHA = Lollo


Sedan spådde vi mig (LoLLO)
Jag fick Björn Gustafsson :D (men hade Johan Glans som överst...)

-Betalar ni era räkningar i sängen? Ja (vilken sorts räkningar.)
-Slutade han med sin ståupp-komik för din skull? Ja (vaa neeeeeej!   L)
 -Började han med det igen för din skull? Ja (BRA)
-Är han som Edward? JA (GLÄDJESKUTT hos Lollo)
-Kommer ni att få fler än två barn? Nej (bra jag har inget tålamod, L)
-Kommer han att bli scout? Ja. (Fasen vad scoutiga era pojkar blir då, Tove)

Sedan, Toves tur
Hon fick Torres

-Älskar han mig? Nej (´Va, nej men så kan det ju inte vara. Vi n
byter kort . Tove)
- Älskar han mig? Ja
- Kommer Lollo och Björn att hälsa på nån gång? Nej
-Kommer Julia och Carl Philip att hälsa på? Ja (trogna fjäskare, L)
-Kommer de att ha presenter med sig? Nej (tur det, fattiglappar. T)
-Kommer Tove att "avsäga" sig som scout? Ja (SVIKARE)

Eh ja, och här är lite bilder från ARRet..

Julia fick en liten crazÿ idé..  Men, ja, det är väl ganska roligt att vara mellan två stångar..En tänkte på frågor och en skrev ner dom :DDe tre mest aktiva Strularna..Och där se vi Lollo som spårar...LoLLo fick en till rolig idë :D  På bilden syns Tove (på marken..) och Julia (cykeln..)Morgonen efter film-arret.   Vi (eller rättare sagt Lollo) fick en bra idë om att vi kunde spå varandra.

Glad Påsk

Glad Jesu uppståndelse från de döda!
Hihi XD

Dvs: Glad  Påsk önskar LoLLo , PL i Strul

Whohoo


Nu har vi i STRUL skapat en blogg..

UNDER UPPBYGGNAD

Ett inlägg kommer snart att dyka upp - nära dig ;)

RSS 2.0